Kompensationer i kroppen

Ett riktigt axelpass blev det idag på Friskis!

HSPU: 3-3-8-8-6-2. Flyttade händerna närmre väggen och fick till kippen riktigt bra idag! Efter korrektion så att min kropp i övrigt var rak också...

Axellyft: 4 x 10 med 5 kg

Dips: 4 x 8

Armhävningar: 5 x 10. Konstaterar att jag är supersned i mina armhävningar, vänsteraxeln är mycket lägre än hägeraxeln och vänster skuldra är typ bakdragen på något sätt.

Lite pull-ups i räcke och i ringar (med false grip och utlåsning).

Testade även att köra lite burpees och de kändes förvånansvärt bra! Mina första burpees sedan i februari/mars! :) Hamnade nästan upprätt när jag skulle från magliggande till att stå på fötterna igen och kändes riktigt lätta. Blev kanske 20-30 st totalt. Känner fortfarande av höften men är kul att testa lite mer höftkrävande övningar nu när det börjar kännas bättre!

Gjorde några sumomarklyft och kunde även där konstatera att jag är supersned, här i mitt bäcken.

Hoppas på att osteopaten sakta men säkert ska korrigera mig rak! Diverse snedheter i kroppen leder till kompensationer vilka i sin tur kan leda till skador. I know about that...

----------------------------

Ingen träning igår men tog äntligen tag att fixa den återstående vaccinationen inför Asien-resan i november!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0