Bättre sent än aldrig!

OK, nu är det dags för uppdatering. Börjar med föregående veckan.

Förra veckan...

I måndags var jag hos osteopaten så valde att vila och blev även vila under tisdagen.


Onsdag

Dips: 4 x 10. Kändes riktig bra!

Inåt- och utåtrotation: 3 x 10/10

Latsdrag: 4 x 10

Och lite diverse armar.


Torsdag

Började med ben. Sumosquats 4 x 20 följt av excentrisk benspark och lårcurl 3 x 10/10 vardera.

Enbenshöftlyft
på balansplatta och baksida lår på boll 3 x 15 vardera. Excentriska tåhäv 3 x 20/20.

Diagonaler på boll 3 x 10/10 och ryggresning på boll 3 x 20.

Blev även lite träning med kettlebell i form av svingar och snatchar, skoj! Kände inte av höften under någon av övningarna. Kanske kan börja lägga in lite mer sånt!

Ryska svingar: 10-10-10, 16-20-24 kg

Enarmssnatch: 2-2-2, 12-16-16. Tekniken sitter där den ska i alla fall!

Avslutade med lite mer specifik bålträning.


Fredag

Under fredagen kom jag till insikt med hur mitt bäcken/min höft beter sig när jag kör mark och knäböj! Riktigt intressant och det har gett mig något att lägga fokus på framöver! Kortfattat handlar det om att bli rak genom att aktivera högersidan mer än vad jag gör idag, otroligt vilken skillnad! Särskilt i marklyft och knäböj, men det gäller att fokusera.

Marklyft: 5-5-5-5-5-5, 40-40-60-60-40-40 kg

L-hang: 4 x 15 s

Diverse armar och rotatorkuff. Samt massa front squats med skivstång för att testa


Lördag och Söndag

Funktionär på CrossFit SM så ingen tid till träning. Under söndagen blev det dock en hel del släpande av vikter.

Riktigt roligt att det gick så bra för Nordics deltagare på SM! Númi tog första platsen på herrarnas sida och topp tre stod Jenny, Louise och Ellinor för! Kul att titta på men att stå vid sidan av kan inte på något sätt jämföras med hur kul det är att själv vara med och tävla. Nästa år kan jag förhoppningsvis vara tävlande istället för funktionär!


Senaste veckan...

Den här veckans träning går snabbt att sammanfatta. Helt slut under måndagen (minimalt med sömn under helgen) och besök hos osteopaten så fanns inget annat alternativ än att vila. Bortrest med jobbet tisdag till torsdag (i Pajala och Gällivare trakterna) utan ork eller tid till träning.

Vila fredag då jag lyckades dra på mig en förkylning under de kalla, regniga och blåsiga dagarna i Norrland kombinerat med att jag fortfarande var sliten av att inte ha sovit i kapp den förlorade sömnen i veckan.

Idag blev det dock en 60 min promenad följt av bålträning och massa aktiv stretch!


Bild från dagens höstiga promenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0