Test 1: Marklyft

Nu ska jag undan för undan testa tidigare smärtsamma övningar för att kolla av status på höften. För nu känns den verkligen bättre än på otroligt länge!

Blev sen träning på Friskis i vanlig ordning.

Marklyft: 5-5-3-3-5-5, 50-60-70-70-60-50 kg. Kändes riktigt tungt men så har jag inte kört marklyft på ett halvår heller så hade inga större förväntningar. Höften fungerade utmärkt så nu återstår och se om jag kommer känna av något i morgon.

Assisterade dips: 3 x 10. Inte ner till 90 grader utan stannade strax ovanför för att inte hamna i läget där det gör ont. Just dips är det som axeln annars känns mest i. Kunde ganska direkt känna och se att jag var sned så såg till att bli fotograferad när jag körde.


Notera min snedhet. Höger axel är mer sänkt och framåtlutad än vänster axel. Min sjukgymnast menar att min axel gärna åker fram och därmed får jag ont i vissa övningar, kanske ligger något i det.

Bröstpress med hantlar: 2 x 10

Flyes i maskin: 2 x 10

Sida till sida med medicinboll: 3 x 10/10

Fällkniv på pilatesboll: 3 x 20

Imorgon ska jag ta med lyftarskorna och testa lite tyngre front squats och kanske någon hängfrivändning, under förutsättning att inte höften blivit sämre till imorgon.

-----------------------------

I övrigt känns det väldigt tråkigt med flygolyckan i Ryssland idag. Otroligt tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0