"Jag tyckte du såg lite bitig ut"

Vilken dålig träningsvecka det här har varit! Blev ingen träning vare sig i fredags eller lördags heller...

I fredags morse kände jag mig småsjuk på morgonen så bestämde mig för att jobba hemifrån under dagen, jobbdatorn hade jag redan hemma. Kände mig något bättre mot kvällen men inte tillräckligt bra för att träna.

I lördags kändes det likadant men hade den årliga utbildningsdagen på schemat så tog mig vid lunchtid ut till Friskis i Kista. Gick dock inte på några pass då allt på något sätt involverade höften utan blev mest att titta på. Tanken med utbildningsdagen är att man ska få ny inspiration men gårdagen hade snarare en motsatt effekt eftersom jag bara blev frustrerad av att stå och titta på! Hittade en helt nyinköpt maskin i gymmet som jag aldrig sett någonstans förut:


Repmaskin på Friskis i Kista. Personligen skulle jag föredra ett rep i taket istället...


Dagens träningstsyrsel. Bad om att bli fotograferad men försökte uppenbarligen få det att se ut som att jag inte ville det :)

På kvällen sedan var det champagne, middag och underhållning. Diskuterade Crossfit med en bordsgranne som också är gyminstruktör och när jag nämnde att jag tävlade i CrossFit gav det tydligen en förklaring till hans första intryck av mig (var nog ett år sedan): "Jag tyckte du såg lite bitig ut". Skön kommentar att fälla! :)

--------------------------

Idag blev det i alla fall träning. Ben, bål, axelrehab och lite press.

Övningar värda att nämna:

Bottomps up kb-press: 4 x 8/8, 12 kg. Börjar hitta tillbaka till vikterna!

Assisterade disp: 3 x 10.

Dips, en övning jag vid full belastning (dvs utan assist) sällan kunnat köra utan smärta i högeraxeln. Genom att successivt köra mindre och mindre assisterat kombinerat med att lägga fokus på min placering i själva dippen, tillsammans med all axelrehab, hoppas jag på att kunna köra dem fullt ut inom några månader utan smärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0