Hockey på Hovet!

Hockey på Hovet i två bemärkelser i lördags! Mitt föreningsnamn i min studentförening i Göteborg är faktiskt just "Hockey" pga mitt genuina hockeyintresse. :) Hade säsongskort två år på Scandinavium (bland annat år 2005 då de tog SM-guld!) och kom ofta sent till festerna eftersom det blev mycket matcher att gå på och bland annat därav ansåg folket att det var ett passande namn! Kan nämnas att samtliga föreningsfolk blir tilldelade ett nickname.
 
Såg AIK-Frölunda och det blev både förlängning (0-0 efter full tid) och straffar vilka slutligen AIK tyvärr vann. Fortfarande inte sett Frölunda vinna på bortaplan i Globen eller Hovet! 


Frölunda mot AIK in action. Väldigt lite publik som synes.

Innan hockeyn blev det dock lite träning. Hade tyvärr skumma känningar på höger sida strax under revbenen vilket gjorde att jag inte kunde köra så mycket. Vid varje tungt andetag gjorde det nämligen ont och tränar man blir man ju trots allt ansträngd. Fick i alla fall följande utfört:

Strikta pressar: 8-8-8-8-6, 20-25-25-25-25 kg. Verkligen inte helt optimalt att köra för dagen men var ända övningen jag verkligen ville köra så tog mig igenom den ändå. Kändes ingenting i höger axel trots att det var pressar med skivstång, bra!

Benspark: 3 x 10/10, 2 x 12 och liggande lårcurl: 3 x 10/10, 2 x 10

----------------------

Hade planerat att träna i söndags men smärtan under revbenen satt i, kunde endast sova på vänster sida lördag natt utan att det gjorde ont och kunde varken gå eller andas utan att det högg till ordentligt, så blev till att tillbringa söndagen på St:Görans akutmottagning. Massa folk där så fick vänta i flera timmar men fick slutligen träffa en läkare som gjorde bedömningen att någon muskel nära lungan sannolikt var överansträngd vilket gjorde att jag fick smära vid rörelse och andning. Så jag fick en voltarenspruta och efter någon timme kunde jag andas som vanlig igen - otroligt skönt! Fick även ta två vändor med blodprov och en lungröntgen för att utesluta eventuell propp i lungan men allt såg som tur var bra ut!

Har haft ont till och från både idag och igår men voltaren lindrar så får fortsätta äta det och träna lite lugnt och hoppas det går över snart!

Tränade lite både igår och idag samt var hos sjukgymnasten inför operationen igår men nu vill jag sova så får redovisa det en annan gång! Funderar faktiskt i nuläget av flera anledningar på att skjuta fram operationen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0