Premiärtur på nya cykeln!

Dags för uppdatering igen. 

Torsdag

Tränade på Friskis men kommer inte riktigt ihåg vad jag körde... Lätt hänt när man kör tråkiga saker och bloggar för sällan!

Fredag

Vilodag. Hämtade ut en hyrbil och blev den här gången uppgraderad från en Ford till en V70 med D3 motorn! Åkte ut en sväng till Bromma blocks och någon timme senare när jag ska betala mina cykelskor som jag hittat (Shimano WM61) upptäcker jag att mitt bankkort är borta. Hade lämpligt nog glömt kvar mitt kort i parkeringsautomaten, smart. Glömde faktiskt mitt bankkort i en biljettautomat för ca 1 år sedan också. Då under resan ner till Fit as F**k i Danmark. Att jag inte lär mig... Skyller på trötthet! Hade som tur var mitt företagskort med mig (som även kan användas privat) så löste sig ändå!


Hyrbilen, olivgrön metallic tror jag färgen heter.

Lördag

Börjar dagen med att ta bilen till Tyresö för "Bike Fit" av min nya cykel. Inställningarna baseras bland annat på skornas inställningar så var däför jag behövde köpa ett par nya under fredagen. De jag hade sedan tidigare är tunga spinningskor som fötterna domnar i, dvs inte optimala för några långcyklingar.

Sedan bar det av hem till Valdemarsvik. Blev en cykeltur på ca 2,5 mil på kvällen för att testa cykeln, kändes riktigt bra! Och inga känningar i höfterna! Dock lite stelt i vänster höft efteråt men ingen nypkänsla under själva cyklingen.




Mitt nyinköp!

Söndag

Vilodag.

Måndag

Gyminstruktioner på Friskis följt av pressfokus.

Bottoms up enarms kb-pressar: 5-5-8-8-8, 12 kg. Högeraxeln kändes stark igen!

Flyes i maskin: 3 x 10. Enda bröstövningen som fungerade bra med min axel idag.

Variant av tricepspress: 3 x 10

Diverse axelrehab.

Tisdag (idag)

Excentrisk benspark: 3 x 10/10

Baksida lår på boll: 3 x 15

Enbens höftlyft på balansplatta: 3 x 15

Höftlyft på pilatesboll: 3 x 20

Diagonaler på rygg (för mage): 3 x 10

Diagonaler på pilatesboll (för rygg): 3 x 20

Utåtrotation i kabel: 3 x 10

Inåtrotation i kabel: 3 x 10

Enarms latsdrag: 3 x 10

Rodd: 3 x 10

Och lite axelrehab med vikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0