Drag och press

Måndag

Gyminstruktioner och därefter rehab och rörlighetsträning.


Tisdag

Var på Anatomic och hämta ut mina skoilägg på morgonen och fick chansen att prova dem under träningen på kvällen (idag). Tror det kommer bli bra det här!


Blev först en session med lite pull-ups:

Strikta pull-ups: 2 x 5 följt av 3 x 5 excentriska pull-ups (kipping för att ta mig upp) och 2 x 10 kipping pull-ups.

Ringrodd: 4 x 10. De sista två seten satte jag upp fötterna på en låda för att få det extra tungt.

Strikta toes to bar: 5 x 4

Plankan: Max tid med 10 kg viktskiva på ryggen, sedan 15 kg och sedan 20 kg.

Enarms kb-pressar: 5-5-5-5-5, 14-16-18-16-16 kg. 16 kg kändes lätt!

Efteråt testade jag även två pressar med skivstång, en med 30 kg och en med 35 kg. Har tidigare ett PR på 37,5 kg (ett år sedan jag testade och maxa) men känner att jag borde kunna passera 40 kg gränsen nu i alla fall! Om axeln fortsätter hålla sig på plats kanske det kan bli ett försök om någon vecka!

Kände mig överlag stark idag - kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0