OLY med Bijan Rezaei på Bosön!

Fredag

Vila.

Lördag

Friskis hade erbjudit några instruktörer att spendera en hel dag på Bosön för att träna med Bijan Rezaei (klarat 212,5 kg i stöt!) idag och jag sa såklart ja på den förfrågan!

För höften fungerade samtliga moment utan större problem (blev inga djupa frivändningar eller ryck) men min vrist är lite svullen nu så hoppas den inte är alltför sur i morgon... Kände dock inte av smärta i vristen under träningen.

Fick massa bra tips under dagen i alla fall. Framförallt avseende startpositionen i ryck. Jag ska stå bredare än vad jag gjort hittills och svanka mer. Såg även till att pressa ut knäna ordentligt i början på lyftet och vilken skillnad det blev! Har problem med att stången gärna går i en båge från kroppen men fick till flera styrkeryck som kändes riktigt bra! Tyvärr glömde jag att få rycken filmade men fick med något set med styrkefrivändning och överstöt (push jerk) på film i alla fall. Kan ju knappt påstå att detta är något jag kört frekvent senaste året så ser ju inte superbra ut direkt, min hoppspark har t ex kommit tillbaka, men kul att köra lite olympiskt igen i alla fall!


Styrkefrivändningar 25 kg.


Push jerk 30 kg.

Styrkerycken kördes med 15-20 kg skivstång, styrkefrivändningarna med 20-40 kg och överstötarna med 20-30 kg.

Avslutade med att testa brutalbänk. Fick ihop 20 st men tyckte det kändes obehagligt att hänga som man gör i brutalbänk så de blev onödigt strikta.

Bosön var ett riktigt trevligt ställe och jag spenderar gärna fler dagar där i framtiden! Härlig atmosfär! Mycket idrottskändisar gick även att skådas och bland annat så var damlandslaget i fotboll där och körde fystester. Kul att titta på i pauserna mellan vår egen träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0