PR i pull-ups!

Fredag

Kroppen kändes skev efter torsdagen osteopatbehandling så kändes säkrast att ta en vilodag.

Lördag

Åkte in till stan för att träna på Friskis. Fick springa för att hinna med tunnelbanan och märkte att vristen inte kändes ett dugg bättre än tidigare. Ska till sjukgymnasten på måndag igen och senast nämnde han något om en laserbehandling man kunde testa om det inte blivit bättre så får se vad det kommer ge!

Träningen idag blev en blandning av drag, press och bål.

Strikta pull-ups: 9 (PR)-5-5-5. Var jättenära 10 pull-ups men inte tillräckligt för att den sista skulle räknad som godkänd. Ändå nöjd med 9 st! Tidigare PR var 7 st om jag minns rätt.

I vilan mellan seten körde jag skalade dragon flags.

HSPU: 5 x 5. Mixtrade lite med avstånd till vägg, handisättning etc. Jag har en ganska stor svank när jag står på händer och om jag bara tänker på att dra in magen och spänna bålen ordentligt får jag till mycket bättre HSPU.

Armhävningar: 10 x 10. För att avlasta vänstervristen körde jag armhävningarna på en fot, kändes bra! Satsade på tempo och det gick över förväntan med tanke på min rådande muskeluthållighet!

I vilan mellan seten körde jag bålövnigar; planka på boll och diagonaler på rygg (fokus att trycka ner ländryggen i mattan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0