Nostalgi!

Anlände ganska nyss till Göteborg och befinner mig nu på ett hotellrum vid Eklandagatan. Ett hotell som tydligen är ombyggt från studentbostäder. Bodde en tid i Johanneberg när jag pluggade här och har generellt hängt mycket i det här området pga närheten till Chalmers och alla studentlägenheter - nostalgi! I övrigt kan nämnas att tåget var 15 minuter för tidigt (!) till Göteborg idag och resan tog därmed bara 2h 40 min, smidigt med direkttåg!

------------------------

Dålig uppdatering igen pga resa. Spenderade helgen i Orsa Grönklitt tillsammans med några kollegor, var det årliga träningslägret som tog plats. Skoj som alltid men inte lika mycket skidåkning som annars pga mina diverse åkommor. Faktiskt vänster fot/vrist som ställde till det mest... Blev i alla fall två pass på fredagen (totalt 10 km) och två pass på lördagen (2 x 6 km) som enbart bestod av stakning. Tungt för magen och triceps!

Under helgen fick jag även provköra en av kollegornas förmånsbil, en Audi A4 Allroad - en stark utmanare till min annars stora favorit XC60! :)

-------------------------

Tränade på Friskis i tisdags, får se om jag kommer ihåg allt.

Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 10/10

Sittande rodd: 4 x 10

Strikta pull-ups: 3 x 5

Diverse bål och rehab. Är ganska övertygad om att jag tränade mer men kommer inte ihåg fler övningar!

--------------------------

Vila onsdag, torsdag och söndag.

Förra veckan blev dålig träningsmässigt och den här veckan lär inte bli mycket bättre. I Göteborg till och med torsdag och har begränsat med tid att hinna träna. Får se om jag orkar upp imorgon innan första mötet börjar, Friskis ligger nära så finns en liten chans att det blir träning av i alla fall! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0