Tunga armhävningar!

Möte/konferens hela dagen igår följt av middag  på Radisson ledde till att gårdagen fick bli en vilodag. Hade inte ork att gå upp och träna på morgonen, oväntat... Blev dock en hel del promenerande vilket straffat min vänstra vrist idag.

Konferens idag följt av ett kort träningspass på Friskis Johanneberg som hade ett alldeles för litet gym! Mycket plats för maskinerna men trångt i utrymmena för fria vikter, stretch och dylikt.

Värmde upp med 500 m rodd och körde sedan armhävningar om 5 x 10, tänkt som uppvärmning men tröttade uppenbarligen ut mina axlar rejält! Inte kunnat köra så mycket armhävningar eller dylikt senaste månaden så det blev tungt. Eller just armhävningarna kändes bra men skulle köra lite hantelpressar efteråt och fick syrakänningar nästan direkt! Så istället för tunga femmor blev det 4 x 10 med 10 kg. Körde även lite bålövningar och avslutningsvis körde jag 3 x 10 täta armhävningar.

I övrigt har jag ganska nyss varit och handlat på ICA Focus (vid Korsvägen) som lätt är Sveriges bästa matbutik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0