Inte idag heller

Torsdag

Vila - ingen möjlighet till träning.

Fredag

Träning på Friskis med fokus på ben. Och mycket stretch, jättestel i hela kroppen!

Raka marklyft med 16 kg kb: 3 x 15
Diagonaler på boll: 3 x 10/10
Baksida lår på boll: 3 x 15

Massa knäböj med pilatesboll mot vägg, först utan vikt sedan med 5 kg hantlar i vardera hand. Blev mellan 150 och 200 st totalt. Eftersom min vrist fortfarande kändes överansträngd kunde jag inte köra vanliga knäböj, men med en boll mot väggen blev det mycket bättre vinkel för vristen = en övning som fungerade bra att köra!

Och avslutningsvis en del bål.

Lördag

Kom till Friskis strax innan de skulle stänga så hann bara med lite stretch och rehab samt två dragövningar.

Strikta pull-ups: 4 x 5. Första setet i ringar men axlarna var fortfarande sega sedan onsdagen så blev annat grepp  på de resterande seten.

Renegade rows: 4 x 7/7, 14 kg

Otroligt seg i kroppen men varken högeraxeln eller trapezius sa i från idag så får vara nöjd ändå!

Söndag

Min ursprungliga plan sedan innan årsskiftet var att åka in till Nordic och köra prova på passet idag och om det kändes OK låsa upp mitt kort. Tack vare min vrist fick jag hoppa det men har hittat ett bra liniment och äter voltaren sedan någon dag tillbaka så nu börjar det kännas bättre i alla fall! Sannolikt bara en överansträngning men eftersom vristen aktiveras ganska bra när man går är det svårt att vila den helt och är väl därför det tar sådan tid. Förhoppningsvis ger det med sig i veckan så jag kan åka till Nordic nästa söndag istället!

Idag blir det diverse träning hemma - dags att sätta igång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0