WOD!

Fredag

Hantelpressar: 5 x 5, 13.6 kg. Sega axlar!
Sittande rodd: 4 x 10
Armhävningar: 8 x 10
Tricepspress: 3 x 10

Lördag

Vila

Söndag

Körde första WOD:en på evigheter idag. Dock fortfarande begränsat med övningar jag kan köra och seg i diverse muskler så tog in några övningar med pilatesboll, vilka dock var lite för temposänkande.

3 varv av:

15 pull-ups
5 toes to bar
20 fällkniv på boll
20 ryggresningar på boll

Bröt pull-upsen om 10-5, mina underarmar behöver definitivt stärkas upp igen!

Sedan blev det några set med ryska svingar (18 kg) och en hel del treor med kb-snatch (14-18 kg). Kände mig oväntat stark i kb-snatcharna!

Avslutade med två rundor av max tid i L-hang direkt följt av 5 toes to bar. Jobbigt för magen men helt klart värst för underarmarna, kändes som två stockar efteråt!

---------------------------------

I övrigt har vi för en gångs skull planerat in en del av sommarens semester i god tid! Bokade idag flyg till Bali med hemresa tre veckor efter ankomst, blir där i juli månad. Direkt efter bokningen började jag givetvis googla på naturkatastrofer och dylikt (terrorism har ju förekommit ett antal gånger där nere) men ska man oroa sig för sånt faller direkt flera roliga platser i världen bort så det här blir nog bra ändå!


Någon random strand på Bali.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0