Uppdatering på träningsfronten!

Som jag skrev i förra inlägger har jag inte kunnat träna alltför mycket roligt men tränat har jag likväl gjort! Tills för en vecka sedan var det bara gymträning men senaste veckan har jag både simmat och cyklat!

Spenderade förra veckan på Cypern och de hade en 25 m bassäng som jag passade på att utnyttja (tillsammans med det lilla gym de hade på hotellet). Simningen kändes förvånansvärt nog inte alls i höften!! Tidigare har jag fått ont när jag simmat på ett tag men nu simmade jag upp till 2 km i sträck utan minsta känning - framsteg!

Simmade 5 av dagarna och det såg ut som nedan (bröstsim):

800 m, 500 + 500 m (första 500 m i intervaller; 25 m lugnt, 25 m snabbt), 1000 m, 2000 m, 700 m


Bild på poolen (från Fritidsresors hemsida).

Eftersom det gick så bra att simma ska jag köpa simkort här i Stockholm och försöka simma 1-2 ggr i veckan. Vill lära mig crawl också så man kan få upp lite högre tempo!

-------------------

Kom hem till Sverige i fredags natt och har sedan dess hunnit med två cykelturer med min racer. 15 km igår och 30 km igår. Återigen kändes det inget i höften!!

Konditionstränig i all ära men det är CrossFit jag vill hålla på med och om foten bara kan ge med sig kanske jag kan börja hoppas på att ett pass på Nordic är inom räckhåll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0