Lätt att ro!

Lördag
 
Vila men en del promenerande i Tallinn. Åt jättegod mat och drack supergod mörk honungsöl på en medeltidsrestaurang (Olde Hansa) innan vi gick tillbaka till båten. Rekommenderas om man skulle ha vägarna förbi :)
 
Söndag
 
Fot-knä-höftrehab och diverse andra sätesaktiverande övningar.
 
Måndag
 
Träning på Friskis Sveavägen. Stel i HELA kroppen efter helgens kryssning och ont lite här och var så tog det relativt lugnt.
 
Hantelhängstyrkefrivändningar + press: 4 x 8, 13.5 kg. Några excentriska HSPU innan.
 
Strikta pull-ups: 1-2-3-4-5-4-3-2-1, seg i ryggen idag. Körde 5 pull-ups med brett grepp innan stegen.
 
Back flyes med hantlar: 3 x 10
 
Bålövningar i form av strikta toes to bar, halva dragon flags, huvudstående fällknivar, L-sit i dipsräcke.
 
Tisdag
 
Reste till Östersundstrakten över dagen och var för trött på kvällen för att träna. Dessutom lite sur i högeraxeln och trapezius sedan måndagsträningen.
 
Onsdag
 
Besök hos sjukgymnast och genomgång av mina fot-knä-höftövningar. Gått framåt i samtliga övningar så fick lite svårare varianter på de jag redan har.
 
Sedan tog jag mig till Friskis Ringen för att träna.
 
2 x 500 m rodd, här har jag blivit stark. Var riktigt lätt och ro i bra tempo och utan att bli direkt andfådd efteråt heller, kul!
 
Stångrodd: 5 x 5, 40 kg
 
Raka marklyft; 5 x 5, 40 kg
 
Excentrisk benspark: 3 x 10/10
 
Baksida lår på boll: 3 x 15
 
Avslutade med diverse bålövningar. 
 
Planen var att gå och simma efteråt men hade glömt mina simglasögon och crawla utan är inget alternativ, så fick hoppa över det tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0