Drag i Sveg!

Måndag

Träningsvärk från gårdagen men den gav snabb med sig efter jag värmt upp!
 
Fot-knä-höft rehab, krampvarning i gluteus på den sista övningen jag körde och några set med knäböj.

Excentrisk benspark: 3 x 10/10. Tänkte på att spänna bålen ordentligt och hålla emot för att inte vrida mig (gör i regel det annars när jag kör ett ben i taget) vilket gjorde att det blev tyngre för magen än benen i denna övning!
 
Ryska svingar: 10-10-10-10, 16-20-24-20 kg. Är alldeles för sned i den här övningen. Måste jobba mer med min rehab innan jag vågar mig på detta igen, kändes lite i höften efteråt dessutom.
 
Raka marklyft: 5 x 5 med 40 kg
 
varvat med
 
Stångrodd: 5-5-5-3-3 med 40 kg
 
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 10/10
 
Stege i strikta pull-ups: 1-2-3-4-5-4-3-2-1, pronerat grepp. Kul att det känns så lätt!! Dags att köra upp till 6 snart kanske :)
 
L-hang: 3 x 15-20 s och några efterföljande strikta toes to bar.
 
Körde även lite ryckträning, kanske inte helt opimalt för mitt knä så här i efterhand men kul var det!
 
Hängstyrkeryck: 3 x 10 med 20 kg skivstång, 2 x 5 på 25 kg och 1 x 3 på 30 kg. Här kände jag mig stark men hade ingen talk med mig och har jag inte bra grepp blir tekniken lidande (fegar i höftextensionen)
 
------------------
 
Idag (tisdag) ingen träning men har gått en del i kuperad terräng! På resande fot med jobbet igen och befinner mig för tillfället på ett extremt lyhört hotell i Sveg. Ingen XC70 denna gång utan fick nöja mig med en Volkswagen Tiguan då jag ska dra tungt släp och behöver en lätt bil för att klara totalvikten (baserat på tidigare erfarenhet vill jag inte chansa med vikten...). Nu dags att besöka coop/ica för kvällsmat!

En ganska ospännande bild från en plats jag var på idag men bättre med ett blogginlägg med bild än ett utan!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0