Stukad led i handen?

Onsdag
 
Träning med en kollega på Friskis, var skoj! :)
 
Värmde upp med pinne, lite ringrodd och varvade ett antal kålmaskar med att gå fram och tillbaka ur superplankan. Är van att gå långt ned i superplankan men för dagen föll jag helt igenom på första försöket pga rejält träningsvärk i magen. Så fick begränsa resterande till att stanna tidigare. Trots det körde jag sen 5 x 5 av "början och slutet på en dragon flag", dvs gick inte så långt ned men vände och gick tillbaka. Men det var mest för att göra något mellan min kollegas set (han körde vanliga excentriska dragon flags, starkt för övrigt!).
 
Sedan en WOD där jag körde 7 varv med
 
5 kipping pull-ups
5 kålmaskar
 
Slet upp ena handen och för första gången på länge fick jag lite Crossfit-känsla under träningen :) Sedan fick jag min kollega att göra 100 burpees. Jag valde dock att sitta och räkna samt ta tiden i stället för att göra något eget. 
 
Torsdag
 
Simkurs på morgonen. Värmde upp med 200 m bröstsim och sedan blev det att köra en stege med syfte att lära sig att våga ligga kvar och vrida över på sidan.
 
25 m - ligg på sidan och paddla med ena armen 2 ggr, byt sida och gör samma med andra armen osv.
50 m - ligg på sidan och paddla med ena armen 4 ggr, byt sida och gör samma men med andra armen osv.
100 m - ligg på sidan och paddla med ena armen halva bassängen, byt sida och gör samma men med andra armen osv.
50 m - .....
25 m - .....
 
Körde stegen 2 ggr och avslutade sedan med 2 x 100 m frisim. Och visst hade man bättre glid och vågade vrida upp mer i simningen sen! Inte helt bekväm med att ligga helt på sidan med huvudet under vattnet dock som man behövde göra under stegen, fick in massa vatten i näsan hela tiden. Men der är väl en vanesak. Nästa gång ska vi lära oss voltvändning, och det jag vet från nybörjarkursen avseende det är att då får man in vatten i näsan om något! 
 
----------------
 
lunchen gick jag till min sjukgymnast på Odenplan för att titta på min handled. Han misstänkte att leden mellan MC 5 (förkortning på något jag inte kommer ihåg vad heter) och Hamatum hade fått sig en stukning. Det som löser en sådan sak är sannolikt tid, tålamod och undvikande av övningar som triggar smärtan. Men han fixade även kontaktuppgifter till en kollega som ska titta på det med hjälp av ultraljud (fick tid den 15 feb) och se om man kan bekräfta eller utesluta diagnosen via det. Sedan fick jag tre övningar jag kan köra med lätt gummiband.
 
Och i måndags var jag för övrigt hos min husläkare för att få en röntgen på handen. Fick en slätröntgen utförd på flera olika vinklar i handen men inget syntes där, och läkaren visste inte i övrigt vad det onda kunder bero på. Men bra och veta att det inte är någon fraktur i alla fall. Dock kan det ju vara någon spricka eller dylikt jag råkat på också som inte syns på röntgen, men förhoppningsvis kommer ultraljudet kunna ge lite mer klarhet i vad som är fel.
 
------------------
 
Gyminstruktion på kvällen följt av min höft-knä-fotrehab, 20 min cykling, excentriska tåhäv samt massa stretch. Rehaben kändes riktigt bra och i cyklingen kunder jag lägga på hyfsat tungt motstånd utan minsta känning till smärta i knät. Om det fortsätter kännas bra kanske jag kan våga mig på något spinningpass längre fram.
 
Fredag
 
Vila.
 
-------------
 
Extremt skönt med helg nu efter en vecka som varit fylld med alldeles för mkt saker att göra och väldigt långa dagar. Förra helgen var jag ju i Göteborg och det för jubileumssittning med min festförening där, så passar på att avslutningsvis lägga upp en bild från en omsitts vi hade för 2-3 år sedan. På omsittsarna är det alltid overall som gäller, men på senaste sittningnen var det klädkod och antagligen därför det gick rätt städat till :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0