Söndagsträning

Idag blev det träning på Friskis Sveavägen. Inte varit där och tränat på länge så tyckte det var dags. Ganska snabbt kom jag dock på varför jag övergett Sveavägen och kommer framöver fortsätta hålla mig till City.
 
Egentligen var det pressdags men blev fokus på drag och ben istället. Eller fokus och fokus, ganska lamt pass idag men skyller det på att jag fortfarande är i uppstartfasen efter min julledighet. 
 
Inledde med 10 strikta pull-ups följt av 2 x 5 excentriska breda pull-ups. Sedan inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 10/10 samt 3 x 10 med backflyes. Benmässigt blev det excentrisk benspark, baksida lår på boll, höftlyft och excentriska tåhäv.
 
--------------
 
Börjar se fram emot fortsättningskursen i frisim som börjar nästa torsdag. Ska bli skönt att ta tag i simningen igen och få in lite mer konditionsträning. Sedan behöver jag få till några simpass per vecka om jag ska få till frisimmet så pass bra att jag kan crawla hela vansbrosimmet till sommaren. Målet är att simma under 60 min. Borde inte vara helt omöjligt men kräver nog att jag ligger i med simträningen.
 
Målgång vansbrosimningen 2010. Tid 1:09 med bröstsim och i princip noll simträning inför (tycker inte att ett simpass räknas som förberedande träning).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0