Benhinneinflammation?

Usch, känner av benhinnorna på höger smalben jättemycket. Inte bra alls. Har inte lust att vila från löpningen!

Dagens pass på Nordic var i alla fall:

Styrkemoment
Enarmssvingar och enarmssnatch - Körde med 12 kg, ca 10 snatch x 4 på varje sida. Fick till tekniken rktigt bra!
Marklyft 3-3-3-3 80%, körde relativt lätt vikt. 40 - 50 - 60 -70 - 65. Sista setet var för att testa vilken vikt jag skulle ha i WOD:en.

WOD
AMRAP 15 min av:
6 Marklyft 60 kg
6/6 Enarmssvingar
12 Burpees
200 m löpning

Resultat: 5 varv

RX'd skulle vara 70 kg i marklyft men gick tungt idag så valde att köra på 60 kg.

Dumt att jag valde och springa i passet med tanke på benhinnorna men men. Får se om jag tränar imorgon. Rodd i passet som tar lite på benhinnorna men inte alls så farligt som löpning. Återstår att se! Behöver lämna tillbaka ett par stövlar och prova ut andra skor så kanske blir shopping istället! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0