Träning

Svårt att ta sig tid att blogga men här kommer en träningssammanfattning från igår och idag.

Igår var det först gymmöte i ca 1 h på friskis. Därefter blev det gym. Hmm, kommer knappt ihåg vad jag körde... Fick improvisera lite då jag inte ville riskera att stygnen skulle gå upp. Körde mestadels maskiner. Framsida och baksida lår, Baksida axel/bröstryff, Rodd, Axellyft, Bänkpress i smith-maskin, lite frivändningar, lite marklyft och sedan sit-ups på boll. Tråkigt att inte kunna köra vad man vill!!

Även idag tog jag det lite lugnare, eller rättare sagt fick anpassa träningen efter såret. Började med att värma upp med 13 min promenad på bandet och 9 min rodd. Sedan blev det:

Utfall med 20 kg skivstång: 3 x 12 (på varje ben)
Dips: 3 x 8
Lite träning på knäböj på ett, gick sådär...
Axelpress med stång: 10 (20 kg), 10 (25 kg och push press istället), 10 (22,5 kg)
Latsdrag: 12, 8, 4 (fick ont i vänstra axeln på slutet så vågade inte köra mer)
Armhävningar med 5 kg vikt: 2 x 10, följt av ett vanligt set armhävningar - tar mkt att köra med extra vikt!
Medicinbollsfrivändningar: 15 (9 kg), 15 (10 kg), 15 (10 x kg)
Sit-ups med medicinboll "rakt upp": 3 x 20

Vet inte om jag fick med allt men men.

Idag skulle jag för övrigt haft en instruktion men han fick förhinder så imorgon blir det 2 instruktioner istället.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0