Benpass

Igår var det terminsstart för instruktioner på Friskis City igen så blev en lagom vilodag.

Idag blev det däremot dagens pass på CFN med fokus på ben!

Boxhopp: 1-1-1-1-1-1-1-1 90%. Ingen riktig koll på hur många hopp jag gjorde och hur höga de var men de 3 eller 4 sista hoppen var 80 cm. Tycker höga boxhopp är obehagligt och vågade inte testa högre. Hade nog kunnat hoppa högre men fegade och stannade på 80 cm. Ska nog börja jobba på att våga hoppa högt!

Sedan blev det ett test i längdhopp, dvs jämfotahopp framåt så långt som möjligt utan sats. Hamnade runt 2 m tror jag. Om man hoppar minst sin kroppslängd har man bra spänst enligt Rikard. Hoppar man däremot 1,5 x sin kropsslängd har man riktigt bra spänst. Kanske ska börja lägga in lite längdhopp när jag tränar själv, betydligt roligare än boxjumps är det i alla fall!

Därefter dagens WOD som bestod av:

12 min AMRAP

10 Boxjump (45 cm)
10 Squats
20 DU
20 s i superplankan

Resultat: 9 varv. Kul pass men på grund av att jag tyvärr haft lite känningar i benhinnorna på senaste valde jag att gå ner från boxen efter varje hopp, då tar boxjump tid!!

Min slutsats efter dagens träning är att jag borde lägga in mer spänst i min träning. Men det kommer nog mina benhinnor få styra dessvärre...

Imorgon verkar det bli ett flåspass på Nordic, behövligt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0