Min första strikta muscle-up!

Fredagens träning bjöd på en riktigt överraskning i form av att jag lyckades sätta en strikt muscle-up! Totalt oväntat!

Var på Friskis Sveavägen och träffade på Andreas (friskiskollega) under uppvärmningen. Blev massa CossFit prat i vanlig ordning och kom sedan in på att prata om muscle-ups. Nämnde att mitt mål var att inom några månader kunna göra en strikt och efter det sagt begav vi oss till ringarna för att se hur det såg ut när han körde. Efteråt tänkte jag sedan visa hur långt jag brukar komma.

Jag har aldrig riktigt förstått hur man ska kunna klara en övergång i en strikt muscle-up; när man väl får ringarna i brösthöjd känns det inte fysikaliskt möjligt att ta sig igenom och upp. Så när jag väl ska visa i vilket läge jag brukar fastna, nämner även under tiden vart i rörelsen, så helt plötsligt bara sitter övergången och jag kommer upp på raka armar. Det var inte ens särskilt tungt! Otroligt överraskande och kul! Trodde verkligen det skulle dröja längre. Riktigt rolig att det gick så pass lätt också!


Jag poserar under ringarna!

Blev så nöjd med den bedriften så var svårt att få fokuset tillbaka och något vettigt gjort i träningsväg sedan. :) Dessutom rann tiden i väg och gymmet stängde. Men hann innan dess med:

Enarms kb-press: 8/8-8/8-8/8-8/8, 8-12-12-12 kg

Excentriska pull-ups: 8-5-5

Samt lite rehab.

-------------------------

Helgens träning har bestått av mycket rehab, stretch och bålträning. Funderar på om jag kanske ska roa mig med att försöka träna lite mer på olika övningar i ringar, det mesta borde ändå fungera för höften. Hade inte varit helt fel att kunna sätta en front eller back lever! :)

Kommentarer
Postat av: sarah

GRATTIS !!!!

2011-05-04 @ 08:07:45
URL: http://sgirlcrossfit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0