Träningsvärk

Haft ordentlig träningsvärk efter söndagens pass så har inte kunnat träna som tänkt igår och idag men träning har det i alla fall blivit!

Tisdag

Excentrisk benspark och lårcurl (3 x 10), har börjat köra med tyngre vikter här och det fungerar riktitg bra! Är trött på att sitta i maskin och köra ben men är än så länge bara där jag kan köra med någon direkt belastning. Men det går ju framåt med knäböjen så kanske kan börja skippa maskinerna snart! Fast det är kanske lite väl optimistiskt tänkt...

Bottoms up kb-press: 8/8-8/8-5/5-5/5-5/5-5/5, 12-12-14-14-14-14 kg. Fick köra någon repetition på vänster arm med 12 kg istället för 14 kg på de sista seten men kände mig generellt stark! Lite ont i höger axeln i någon repetition då jag hamnade i ytterläget men annars kändes det bra.

Lite axelrehab.

Onsdag

Dragfokus stod på schemat men var riktigt seg i rotatorkuffen så blev mest axelrehab.

Inåt- och utåtrotation samt enarms latsdrag i kabel, sittande rodd: 3 x 10/10 vardera

L-hang: 15-20-20-15 s

Hängstyrkefrivändning: 10-10-5-5-5, 20-20-30-30-30 kg. Kass teknik...

Hängstyrkeryck: 4 x 5 med 20 kg. Här kändes dock tekniken förvånansvärt bra!

Avslutade med fällkniv (3 x 15) och diagonaler på boll (3 x 10/10).

Intressant var att jag kunde köra styrkefrivändningar utan att ha ont i höften alls, känns "bara" tjockt i ljumsken men inte alls någon smärta. Måste försöka reda ut varför det känns som det gör, något skumt är det ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0