Rehab like an Ironman

För någon vecka sedan beställde jag diverse grejer från USA. Bland annat ett triggerpunktsset som var speciellt inriktad mot ländrygg och höft. Utvecklat av en flerfaldig Ironmanvinnare som tröttnade på att gå på behandlingar hela tiden och ville kunna göra något åt stela muskler själv hemma. Ett bra komplement till foamrollern som utnyttjats flitigt de senaste två åren! 
 
 
Lördag
 
Simning. Planen var att i alla fall få ihop en kilometer men blev bara följande:

5 x 50 m frisim med 1 min vila mellan seten

5 x 25 m frisim i snabbt tempo

Seg i överkroppen och massa folk i vägen så tappade motivationen och åkte hem efter det. Så otroligt irriterande med folk som bara ligger och flyter mitt i banorna. Segt överhuvudtaget med alla som simmar sakta men är väl ett problem man aldrig kommer komma ifrån när man simmar inomhus. 
 
Söndag
 
Inne en sväng på Friskis för att köra mitt rehabprogram för höft-knä-fot. Värmde upp med 10 min cykling och lite hopprep. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0