Skidpremiär

Lördag

Vila.

Söndag

Premiär för säsongens första längdskidåkning. Åkte en runda på Grimstafältet, som hade helt OK spår, för att testa hur respektive skada klarade av skidåkningen. Kändes bättre än förväntat men gjorde lite ont i axlen i stakningen. Skyller det på bar muscle-up försöket i fredags som så här i efterhand inte var så supersmart att ge sig på. Att jag aldrig lär mig... Kände inget i varken höft, knä eller fot under själva skidåkningen men knät är rätt surt nu så helt optimalt var det helt klar inte. Får se hur det blir med träningslägret till helgen. Eventuellt blir det ändå framflyttat pga snöbrist dit vi ska (Grönklitt) och alternativet (Harsa i Järvsö) verkar enligt vissa ha sina brister också så får se vart det landar.
 
Jag och mina kollegor efter att vi tagt oss igenom stafettvasan 2010.
 
En skiddag i Grönklitt vintern 2010.
 
På eftermiddagen sen blev det ett kort pass på Friskis. Kom dit en timme innan stängning så hann i princip bara stretcha, köra lite bålövningar (sidoliggande höftlyft bl a) och träna på handstående. 
 
-------------
 
I morgon ska jag till min höft-knä-fot sjukgymnast. Ska bli intressant och höra vad han har att säga om de problem jag haft med mitt högerben senaste veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0