Träning och bilkörning

Onsdag
 
Akupunktur för högerbenet hos min sjukgymnast på Odenplan. Ingen träning.
 
Torsdag
 
Kände mig helt avtrubbad när jag kom till gymmet och träningen blev därefter, högst ineffektiv. Började i alla fall med delar av min höft-knä-fot rehab och därefter diverse toes to bar och kipping pull-ups. Sedan de övningar som får räknas som det vettiga jag fick utfört:
 
Strikta pull-ups: 6-6-6-6-6-5-5-2. Valde att lägga fokus på att inte köra max antal repetitioner per set utan la mig på ett antal som jag skulle kunna hålla ett antal set. Ett tag tänkte jag försöka komma upp till totalt 50 st men underarmarna dog totalt så fick nöja mig med 42 st.
 
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 8/8 av vardera
 
Fredag
 
Vila. Bilresa ned till Göteborg. Tog mig friheten att uppgradera hyrbilen till en V40 eftersom jag inte kört den Volvon än. Snöigt och moddigt fram till Brahehus så fick köra ganska försiktigt ned dit. Resterande sträcka var vägarna relativt torra däremot så fick bra tillfälle att testa bilen. Än så länge är jag inte särskilt imponerad men har ju några mil kvar att köra med den så finns fortfarande chans till en förbättring av totalintrycket.
 
Ont i knät nu efter dagens bilkörning, segt. Hoppas det inte kommer störa när det är dags att köra hem till Valdemarsvik på söndag, inte min grej att sitta i passagerarsätet :)
 
Två av vindkraftverken som O2 uppfört vid Brahehus.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0