Vindkraft och träning!

Måndag

Hade mina gyminstruktioner och efteråt var jag alldeles för trött för att orka träna något seriöst så blev bara följande:

Kb bottoms-up pressar (enarms): 6-6-6-6-6-6, 14-14-14-12-12-12 kg

Testade även lite marklyft och knäböj för analys av fot- och höftstadiet. Var obehagligligt tungt med 50 kg marklyft men har man inte lyft en skivstång på X antal månder så är inte annat att förvänta. Höften och foten blev lite irriterade och jag var hyfsat sned men förväntade mig egentligen inget annat.


Foton som konstaterar min snedhet i marklyft och framförallt knäböj!

Tisdag - Torsdag

Konferens med jobbet i Tällberg. Inte så mycket till träning med andra ord. Fick avundsjukt se på medan alla andra begav sig ut på löpturer. Själv fick jag nöja mig med lite promenader istället.

Årets första utomhusbad i Sverige tog plats på onsdag morgon. Blivit lite av en tradition att jag och två kollegor badar på sommarkonfernserna och den här gången var inget undantag! Uppfriskande är nog ordet som beskriver det doppet bäst men var förvånansvärt nog inte lika kallt som senast (Visingsö i mitten av maj) trots rykten om 9-10 grader i vattnet.


Bild från badplatsen - fin morgon!

På torsdagen svängde vi förbi en av våra vindkraftparker i närheten, Hedbodberget. Vindkraft är fint, särskilt med en fin bil i förgrunden. :)


En av mina kollegors mycket fina Audi A4 Allroad.

Fredag

Pull-ups: 6 x 3, sista tre seten med supinerat grepp. Är nog sista pull-upsen jag kör på ett tag. Är som tidigare nämnt alldeles för svag med "vanligt" grepp vilket gör att jag lätt drar upp smärtan i höger axel/skuldra när jag kör dem. Får köra alternativa övningar och stärka upp ryggen/skuldran med dem istället.

Sittande rodd: 4 x 8-10 med brett grepp.

Samt diverse annat som gjorde att det blev ett alldeles för långt gympass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0