Motsvarande vansbrosimmet i bassäng!

Förra veckan

Lördag

Träning på Friskis Kista. Ben (benspark och lårcurl) och diverse bål samt följande övningar.

Kb-pressar: 10-10, 10-12 kg

Hantelpressar: 4 x 5, 14 kg

Bänkpress: 10-5-5-10, 20-30-30-30 kg. Mixtrade lite med utförandet (skuldrornas och axlarnas position) och fick till det riktigt bra.

Söndag

Vilodag.

----------------------------

Denna vecka

Måndag

Gyminstruktioner följt av ett träningspass med dragfokus. Bland annat omvända flyes, assisterade chins (så brett grepp som det gick), enarmslatsdrag, inåt- och utåtrotation i kabel. Rolig övning värd att skriva upp vikt och antal repetitioner på:

Renegade rows: 4 x 6/6, 14 kg

Inte kunnat göra renegade rows på ett tag då det har spänt väldigt mycket från trapezius och upp i nacken men har fått hyffsad ordning på det nu.

Tisdag

2000 m bröstsim i utomhusbassängen på Eriksdalsbadet. Skönt att få simma i en 50 m bassäng! Blir så mycket bättre och roligare träning då.

Onsdag

Plankan 2 min, sidoplankan 1 min på vardera sida
Plankan 1 min 30 s, sidoplankan 45 s på vardera sida
Plankan 1 min, sidoplankan 30 s på vardera sida

150 armhävningar varav 100 på knän 50 på tå. Blandade breda, normala och smala armhävningar och 10-20 st per set. Fokus på att ha skuldrorna på plats så inte axeln smärtar -  därav så pass många armhävningar på knä.

Blev sedan cykling i 52 km, tid 2.01.
Jag vid Ekerökorsningen. 15 km avklarade - 37 km kvar!

Torsdag

Vila. I Jämtland över daget med jobbet, Sodarinstallation på schemat. Riktigt bra väder och hann till och med spela lite minigolf på Frösön innan flyget gick hemåt!

Fredag

Osteopatbehandling. Fått lite ont i höger knä av cyklingen så han jobbade lite med det. Tydligen vill min knäskål dra inåt vilket enligt honom kan orsaka den smärta jag känner.

Lördag

Dragfokus med dessa övningar; Enarmslatsdrag, inåt-utåtrotation i kabel, sittande rodd med brett grepp, omvända flyes, rullande ryggresningar.

Renegade rows: 4 x 7/7 med 14 kg

Körde även några toes to bar. Fick till ett antal kippade i rad (man kommer lätt ur fas när man inte kört på evigheter) men blev snabbt trött. Har minst sagt lite att jobba på avseende uthålligheten men lite talk på händerna är nog en bra början, svårt med greppet utan!

Söndag

Bröstsim 3000 m, tid ca 1.15-1.20. Kan nog ha blivit ett antal meter extra också då jag fick simma lite kors och tvärs för att ta mig förbi diverse segsimmare som det var alldeles för många av i bassängen.

Andra gången i mitt liv jag simmar 3000 m i sträck (första gången var Vansbrosimmet 2010) och det var förvånansvärt lättsimmat! Inte många extra minuter än tiden på Vansbrosimmet heller och då var det ändå medströms 2 km, men visserligen lite fler folk i vägen än vad jag hade idag. :)


Eriksdalsbadets utomhusbassänger. Den till höger är 50 m bassängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0