Lugn träningsperiod

Var ett tag sedan jag bloggade nu och det beror främst på att det varit ganska lugnt på träningssidan.

Ska testa att träna lite lugnare mellan mina osteopatbehandlingar för att se om det gör att inte allt går tillbaka lika mycket som det gjort hittills (på rekommendation av min osteopat). Min axel har dessutom varit irriterad sedan dagen på Bosön vilket gjort att antalet övningar jag kan köra begränsats.

Lite kort om träningen senaste veckorna nedan.

-----------------------


Söndag (för två veckor sedan)

Vila. Extrem träningsvärk i baken och överlag väldigt stel i kroppen. Högeraxeln kändes dessutom sur.

--------------------

Förra veckan

Måndag

Gyminstruktioner.

Strikta pull-ups: 6-5-4-3-2-1
Utåtrotation i kabel: 3 x 10/10
Diagonaler på boll: 3 x 10/10

Tisdag

Armar och lite bål.

Onsdag

Osteopatbehandling. Ska från och med nu och några veckor framöver skala ner lite på vikterna när jag tränar.

Torsdag

Yoga-pass på Friskis följt av lite gymträning och rehab.

Axellyft 3 x 15
Enarmsrodd i kabel: 3 x 10/10
Enarmslatsdrag i kabel: 3 x 10/10

Fredag - Lördag

Kommer inte ihåg...

Söndag

Vila

-------------------------

Denna vecka

Måndag - Tisdag

I fält med jobbet. Två dagar i Tornedalen med strålande sol, några minusgrader och massa snö - uppfriskande!

Onsdag

Lite drag, bål (ett antal set med evil wheel t ex) och rörlighetsträning.

Torsdag

Osteopatbehandling.

Fredag

Fokus på rehab och rörlighet.

Lördag

Massa promenerande på stan.

Söndag

Rörlighetsträning + promenad.

---------------------------

I morgon åker jag till Mörbylånga för två dagar på vårt kontor där. Får se vilka träningsmöjligheter som ges då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0