Träning och cykelförvaring!

Måndag

Ett inte alltför avancerat benpass som bland annat innehöll benspark och baksida lår på boll.

Tisdag

Vila.

Onsdag

Hos min sjukgymnast på morgonen. Fick en väldigt skev låsning i bröstryggen i måndags som han fick bort på en gång. Blev även lite triggerpunktsbehandling och massage av min onda axel/skuldra.

1500 m bröstsim på kvällen. Fick till andningen riktigt bra, stor skillnad mot senast jag testade!

Torsdag

Bottoms up kb-pressar (enarms): 5-5-5-5-5, 12-14-14-12-12 kg. Avslutade med en dubbel press också på 5 repetitioner med 12 kg - kräver fokus!

Inåt- och utåtrotation i kabel 3 x 8-10 för vardera övning.

Enarms latsdrag: 3 x 10

Lite armar och bål.

Fredag

Stege i plankan:

2 min planka - 1 min sidoplanka - 1 min sidoplanka andra sidan
1 min 30 s planka - 45 s sidoplanka - 45 s sidoplanka andra sidan
1 min planka - 30 s sidoplanka - 30 s sidoplanka andra sidan

Cykling ca 15 km. Försökte hitta bra cykelvägar mer västerut/norrut men var bara massa sega cykelbanor och folk överallt så blev en kort runda.

Lördag

Cykling 29 km. Denna gång mot Ekerö. Hyfsat högt tempo dit men drog på mig syra alldeles för tidigt så cyklingen hem blev tung!

Monterade även upp en smart cykelförvaringsmöbel som vi beställt från Wiggle - att rekommendera om man har dåligt med plats och vill ha cyklarna i lägenheten!


Översta cykeln är pappas gamla Crescent (som tagit sig runt Vättenrundan 1984 och- 85) som Hannes fått till förfogande och nederst min Sintesi!

Söndag

Pull-ups: 4-4-3-2-1. Så fort det blir tungt fungerar höger skuldra inte alls bra. Måste stärka upp ryggen i övningar med brett grepp. Är väldigt svag där och tror det kommer hjälpa mig att stabilisera skuldran bättre i bland annat pull-upsen.

Pull-ups supinerat grepp: 4-3-2-1

Sittande rodd med brett grepp: 5 x 10

Och diverse bål.

---------------------------

I övrigt så har jag följt Regionals hela helgen (kval till CrossFit Games i USA) och Númi från Nordic och Carro från CF Kalmar gick båda vidare till Games, riktigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0