50 m - check!

Dagens träning blev ett simpass på Eriksdalsbadet. Seg från gårdagens pass men var sugen på att simma och några längder är ju bättre än ingen träning alls!
 
200 m bröstsim 
4 x 25 m crawl
2 x 50 m crawl
4 x 25 m crawl
2 x 50 m crawl
4 x 25 m crawl snabbt tempo
200 m bröstim i snabbt tempo
50 m bröstsim (avsimning, eller vad kallar man nedvarvning inom simning?)
 
Idag kändes andningen riktigt bra! Klarade 50 m utan större problem och samtliga 25 m sträckor var helt utan ansträngning - det går framåt! Skulle gärna simmat mer men kände av segheten i kroppen sista vändorna med crawl vilket tekniken blev lidande av. Och kroppskontrollen överhuvudtaget. Efter att jag höll på och krocka med en mötande ena sekunden och den avgränsande linan den andra så bestämde jag mig för att ge upp crawlen och gå över till bröstim istället :) Det snabba bröstsimmet i slutet kändes för övrigt riktigt bra idag och inget strul med knäna alls!
 
Nej, nu är det dags och äta. Är ensam hemma resten av veckan så lär bli mackor, nudlar och "rå" falukorv som standardkvällsmat. Har en tendens och bli väldigt lat vad gäller matlagning när jag är själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0