Sliten...

Slitsamt i längden att resa då det ofta innebär långa dagar ute följt av jobb framför datorn på kvällarna. Gärna kombinerat med för lite mat och sömn också. Men ska inte klaga, är kul att resa och samla Eurobonuspoäng och köra fina bilar! :)
 
Dags och summera senaste dagarnas träning i alla fall. Tur att jag skrev upp söndagens träning direkt efter jag tränat annars skulle jag aldrig kommit ihåg allt! Målet var nämligen att få träningsvärk då jag skulle resa iväg på måndagen. Lyckades bra. :)
 
Söndag (förra veckan)
 
Fot, knä och höftrehab.
 
Inåtrotation i kabel: 3 x 10/10
 
Enarmlatsrdag: 3 x 10/10
 
Ringpull-ups: 4-3-3-3, false grip och med full utlåsning i bottenläget.
 
Stångrodd: 5-3-5-5-5, 40-40-35-35-35 kg
 
Raka marklyft: 5-5-5-5-5, 40-40-35-35-35 kg
 
Flyes i kabel: 3 x 10
 
Bottoms up kb-pressar: 5 x 12-14 kg
 
varvat med
 
Ringrodd: 4 x 8
 
Från stående till superplankan 3 x 5
 
Kort WOD bestående av 5 varv med:
 
5 Huvudstående fällkniv
10 armhävningar på bosuboll 
 
Pull-ups stege: 1-2-3-4-3-2-1. Det är skillnad att köra stegen i slutet istället för början på träningspasset!
 
Avslutade med 2 km i SkiErgen (motstånd noll, blir lagom om man ska hålla igång ett tag), bra avslut på ett alldeles för långt träningspass!
 
Måndag
 
Tog ett sent flyg till Luleå (fick sällskap av HV71s hockeylag som reste upp inför matchen mot Luleå på tisdagen :)) och åkte sedan hem till syster Sara där jag skulle övernatta innan resan gick vidare mot Tornedalen på tisdagen. Mycket smidigt. Passade dessutom på att besöka gymmet Sara tränar på, STiL. Och vilket gym sen! 
 
Delen där de har fria vikter och skivstänger. Massor av lyftplattformar och mängder med Eleikostänger!
 
Deras CrossFit-del. De har verkligen en CrossFithörna med timer, tavla där de skiver upp dagens WOD etc. Lyx!
 
Fotona är för övrigt tagna med Saras iPhone 5 och tack vare henne måste jag själv införskaffa en sådan snart. Hur bra som helst! Får bli en julklapp till mig själv :)
 
Blev mest träning av Sara (som för övrigt avsluta sitt pass med 50 burpees på tid och började gråta av utmattning - mycket roligt!) men fick en del grejer kört i alla fall:
 
Hängstyrkeryck: 3 x 10
 
Pull-ups med gummiband: 3 x 10 med "normalt" grepp
 
Toes to bar: 3 x 10, lättast någonsing tror jag!
 
Avslutade med att stå och sparka på en av säckarna de hade där i ca 10-15 min, så kul! Fungerade hur bra som helst med både höft, knä och fot! Saknar thaiboxningen!
 
Luleå är för övrigt en väldigt trevlig stad, synd att de har mörkt typ dygnet runt halva året bara. Annars hade jag lätt kunnat tänka mig och bo där! Fin hockeyarena har de också :) Stannade till och fotade den "på vägen" från gymmet.
 
Coop Arena, har velat se den här arenan länge!
 
 Tisdag
 
Vandrande i skogsterräng i många timmar. Bra vardagsmotion!
 
Onsdag
 
Ännu fler timmars vandrande i skogsterräng även om det var mer hyggen som underlättade. Sedan lyckades jag ta mig till Luleå i tid för att hinna med näst sista flyget hem. Hann även plocka upp Sara på vägen som passande nog skulle flyga söderut med samma plan.
 
På den här resan fick jag för övrigt en XC70 D4, kul att prova den varianten. Men det är svårt att känna någon större skillnad när man kör automat tycker jag. Gången innan fick jag en XC70 D3 och dessförinnan D5, kan inte påstå att någon kändes bättre än den andra.
 
Torsdag
 
På morgonen var det sista crawlkursdagen och blev mest sammansatt crawl fram och tillbaka i bassängen. Blev tillsagd om en korrigering idag som gjorde underverk för min andning när jag väl började tänka på det! Hur bra som helst! I januari blir det en fortsättningskurs och tills dess blir det att öva på!
 
Kom iväg alldeles för sent från jobbet och var nära att åka hem (förkylningskänningar) men tog tag i mig själv och svängde förbi Friskis ändå.
 
Blev massa stretch och rehab (stel efter allt vandrande i jobbig terräng med tunga kängor) följt av lite drag.
 
Toes to bar: 3 x 10
 
Strikta pull-ups: 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1. Helt slut i underarmarna efteråt men riktigt kul att klara av att köra upp till 6! Att bara öka en repetition i stegen nu innebar 11 extra pull-ups så det är jag riktigt nöjd med!
 
Avslutade med 500 m i SkiErgen. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars Sara! Kommer fortfarande ihåg för ca 2 år sen när Anna och Haseok hade varit med på nåt crossfitpass och Haseok fick hjälpa Anna att klä på sig i en vecka efteråt. ;)

Svar: Haha, ja det var också underhållande! :)
stinastone

2012-10-14 @ 18:42:46
URL: http://leecastillio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0