Simning

Simning i Åkeshovs simhall har fått stå för dagens träning.

100 m bröstsim
4 x 25 m crawl
4 x 50 m crawl
8 x 25 m crawl
4 x 25 m ryggsim (endast benspark)
8 x 25 m crawl
100 m bröstsim

Känns bra att jag fick ihop totalt 700 m crawl (kanske borde skriva frisim för att vara konsekvent med språket) dag!
 
Känslan när man går över från crawl till bröstsim är lite som den efter man sprungit intervaller; man har automatiskt ett högre tempo i kroppen. När jag övergår till bröstim i slutet för att varva ned är det med andra ord svårt att ta det lugnt då jag har relativt mycket tempo i kroppen. Inget fel i det mer än att själva syftet med nedvarvningen inte riktigt fylls. Men det är bra att crawlen även tillför något till mitt bröstsim!
 
Nu har jag varit riktigt ambitiös och lagat köttfärsfyllda paprikor i ugn. Blivit för mycket av mackor och pasta denna vecka så balanserar ut det men en lite mer kolhydratsfattig måltid! Att det efteråt sannolikt kommer bli både godis och chips är en annan sak :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0