Crawl

Torsdag
 
Crawlkurs på morgonen. Blev rätt mycket "styrketräning" i vattnet, inte helt opitmalt för mitt knä, men vad bra det gick att simma efteråt! Att dela upp kroppen och först köra massa ben (med händerna på en flytbräda), sedan bara överkropp (med någon variant på flytbräda för benen) och därefter lägga ihop båda delarna gav resultat! Blev även fortsatt fokus på att hitta andningen och där går det detso segare, men är bara att nöta på!
 
På kvällen instruktioner på Friskis. För min del blev det bara en axel och en bröstövning.
 
Bottoms up kb-press: 8/8-5/5-5/5-5/5-5/5, 12-14-14-14-14 kg
 
Bröstpress med hantlar: 10-10-8, 10-12-16 kg. Kändes skumt i höger bröstmuskel så la ner efter 3 set.
 
Armhävningar ca 4-5 x 10, mot bänk respektive golv.
 
Kul grej var att jag på kvällen hade bra träningsvärk i mina triceps vilket sannolikt var efter morgonens träningspass. Med andra ord har jag alltså fått till utsträckningen i armen bra i simningen (körde med paddlar några gånger vilket tar bra)! 
 
Fredag
 
Hos min osteopat på morgonen. Jobbade på höften som fortsatt är något roterad.
 
Ingen träning men blev en hel del promenerande då jag guidade syster Emma med pojkvän och hund till Alpingaraget. En skidbutik som ligger längst upp på Birger Jarlsgatan, att rekommendera om man vill ha snygga kvalitetsgrejer!
 
Lördag
 
Teknikträning crawl i Åkeshovs simhall. Körde blandade flytövningar, simning med endast ben respektive överkropp och crawl med fokus på att hitta andningen. Att bara låta benen vara och använda överkroppen känns riktigt bra, får mycket kraft i armtagen. Att bara köra ben känns också OK men är svårt att få till en bra pendeling så sätet aktiveras bra. Skönt träningspass i alla fall!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0