Svårt med andningen

Lördag
 
Kände under uppvämningen att mina axlar var rätt sega så blev ett pass med enbart dragfokus. Benen måste ju tyvärr mer eller mindre vila tills mitt knä känns OK igen.

Värmde upp med lite armhävningar och kålmaskar samt 15 st hängstyrkeryck med skivstång (20 kg). 

Strikta pull-ups: 1-2-3-4-5-4-3-2-1. Pronerat grepp.

Sittande rodd med brett grepp: 3 x 10

Skivstångsrodd: 3 x 8 med 30 kg. Inte kört den här övningen på evigheter då det tidigare spänt mycket upp från axeln längs med halsen. Idag kändes det dock superbra och förhoppningsvis gör de det i fortsättninge också så jag kan fortsätta köra den övningen!

Utåtrotation i kabel: 3 x 8/8

Inåtrotation i kabel: 2 x 8/8

Backflyes: 3 x 10 med lätt vikt. I rehabsyfte.
 
Toes to bar. 4 x 6

Hade planerat att köra lite mer bål men hann tyvärr inte med innan gymmet stängde.
 
Söndag (idag)
 
Började dagens träning med ett teknikpass i crawl på Eriksdalsbadet.
 
Körde framförallt den sidoövningen vi fått i hemläxa. Fungerade riktigt bra när jag låg på vänstersidan men var lite svårare på högersidan. Detta märks även när jag försöker få till andningen. Har tagit för vana att börja första armtaget med högerarmen vilket gör att första andningen blir när jag ligger på högersidan, den sida som jag får beteckna som min "dåliga" sida. Testade dock att börja med vänsterarmen sista längderna och då gick det i alla fall lite bättre! Vågade glida lite mer istället för att stressa in i nästa simtag. Men att få till andningen är verkligen svårt! Ser dock redan fram emot nästa simpass!  
 
Efter simpasset (var i bassängen i ca 45 min) så vart jag helt matt i kroppen så det var segt att ta sig till gymmet sen, men hade bara en timme på mig innan gymmet stängde så fick till ett bra pass ändå. Alltid lättare när man har en tidsbegränsning. Annar har jag en dålig förmåga att dra ut på tiden alldeles för mycket. :)
 
Press med skivstång: 3 x 10, 20 kg. Kändes att jag simmat innan, snudd på syra i axlarna :)
 
Bröstpress med hantlar: 10-10, 10-14 kg
 
Bänkpress: 3 x 5 med 40 kg
 
Flyes i kabel: 3 x 8
 
Tricepspress: 3 x 10. Tror det har hjälpt min axel att jag kör en del specifika tricepsövningar i mina press-pass.
 
Rullande ryggresningar: 3 x 10
 
Armävningar mot bosuboll: 5 x 8. "Bollsidan" uppåt. Vingligt så det tog även bra på magen!
 
Lite huvudstående, diagonaler på rygg och sida till sida med medicinboll (6 kg).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0