Fortsatt kul med crawl!

Onsdag
 
Vila. Hade egentligen tänkt träna men muscle-up övergångarna från tisdagens träning gjorde uppenbarligen sitt för min höger axel så kände att det var lika bra och stå över.
 
Torsdag
 
Crawlkurs på morgonen. Fascineras fortfarande över hur kul det är med crawl! Borde tagit mig för och gått en sådan här kurs tidigare, men bättre sent än aldrig!
 
Fortsatt fokus på att hitta andningen och sedan fick man mer individanpassade övningar att träna på. Tränaren tyckte crawlen såg så pass bra ut för mig så det jag blev tillsagd att jobba på var främst att våga ta i mer. Innebörden av det blev ganska tydlig när jag först blev tillsagd att simma en längd sakta, och sedan en längd i snabbt tempo. När jag simmar sakta får jag inte alls in samma glid vilket gör att jag får ännu mer problem med andningen. Med högre fart sträcker jag ut bättre med medföljande bättre andning. Klarade flera sträckor utan uppehåll idag vilket var skoj!
 
På kvällen sedan var det i vanlig ordning instruktioner på Friskis. Planen var träning men var seg i kroppen sedan morgonträningen (tar uppenbarligen mer än man tror), samt att jag efter en tidig morgon följt av massa jobb och sedan instruktioner till kl 20.30 var helt slut i huvudet. Så blev bara lite stretch och rörlighet.
 
Fredag
 
Har hyrt bil för helgen och blev extremt glad när jag fick reda på att jag istället för en tråkig Ford blivit uppgraderad till en Volvo V60! :) Eftermiddagen och kvällen tillbringades ute på Barkaby handelplats så ingen träning idag. Dock seg i benen efter ett antal timmar på IKEA så vardagsmotion blev det i alla fall! 
 
----------------
 
Imorgon blir det bl a till att åka förbi Uppsala och en simbutik för att köpa paddlar, flytbräda etc. Dags att ta simträningen till en ny nivå. Uthållig, stark och snabb är målet! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0