Träning på film!

Jag tycker det är bra att bli filmad i vissa övningar lite då och då för att få en känsla över hur teknik och utförande ser ut när man tränar. Under dagens träning på Friskis såg jag till att få två övningar filmade (se nedan).
 
Värmde upp med höft-knä-fot rehab och sedan 2 x 500 i SkiErgen.
 
Excentriska HSPU med ca 4-5 cm upphöjning: 3 x 3
 
Stege i strikta pull-ups: 1-2-3-4-5-4-3-2-1, pronerat grepp. Kändes lätt! Enligt filmerna nedan är jag inte helt utsräckt i alla bottenlägen och det är inte helt strikt, så kanske är anledningen till varför det kändes så lätt. :)
 
Den första vändan med 4 pull-ups.
 
Mitten på stegen med 5 pull-ups. Drar mer mot höger när jag närmar mig räcket.
 
Hantelpressar: 5 x 3, ca 16 kg
 
Ringpull-ups: 3 x 3, false grip med utlåsning i bottenläget
 
Bröstpress med hantlar: 5-5-3-5-5-5, 10-16-19-16-16-16 kg
 
Kort WOD bestående av 5 varv med:
 
5 ringarmhävningar
5 toes to bar
 
Avslutade med några huvudstående fällknivar, min nuvarande favoritövning för bålen (och skuldror)!
 
Lite snabb uppgång i startläget vilket gör att jag måste stabilisera mot väggen. Också därför jag ser till att försöka köra dessa i närheten av en vägg :) Inte världens smidigaste nedgång i slutet heller!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0