Frequent flyer

Yes, frequent flyer är vad jag varit på senaste och även kommer vara kommande vecka. Träningen har blivit därefter så senaste veckans träning har varit minst sagt undermålig.

Måndag - Onsdag
 
Vila. På konferens i Östersund tisdag-onsdag och reste upp under måndag kvällen så hann inte träna då (pga försenat flyg och diverse bagagestrul).
 
Torsdag
 
Simträning på morgonen, och riktigt kul sådan. I vanlig ordning :)
 
Fokus var på andning och att hitta avslappning i simningen, även om man körde med lägre andningsfrekvens än var tredje. Inledde med 200 m bröstsim och sedan körde vi en stege x 2. Första rundan var vanligt frisim och andra var med dolme.
 
100 m - andning var 3:e
75 m - andning var 5:e
50 m - andning var 7:e
25 m - andning var 9:e
25 m - andning var 9:e
50 m - ...
75 m - ...
100 m - ...
 
Riktigt nyttig träning och som jag kände gav utdelning i slutet av passet. Nästa gång blir det intervallträning och mer tempo, ser jag fram emot!
 
kvällen var det gyminstruktion följt av egen träning. Inte alls motiverad att träna så drog mest omkring men körde någon excentrisk dragon flag samt 5 x 10 av good mornings med 30 kg i alla fall.
 
Fredag
 
Ultraljud för handen ute hos en sjukgymnast i Åkersberga. Diagnos; uttänjd ledkapsel och något skadade ligament. Inget man gör åt, och inte heller något jag trodde, utan det är tid som läker det. Skönt att få bekräftat vad det är i alla fall. Lite lättare för mig att acceptera skadan och gav lite inre ro. Tyvärr kan det vara en segdragen läkprocess men så länge jag inte ger mig på övningar och träning där jag får handen i ett smärtsamt läge ska det inte förvärra något i alla fall.

Träning på Friskis efter jobbet. Sjukt trött men fick till en hel del bra ändå.
 
3 varv med:
 
5 strikta pull-ups
10 armhävningar på knogarna
 
4 x 15 s med L-hang, 45 s vila emellan seten
 
5 varv med:
 
10 ringrodd
10 fällkniv med medicinboll 7 kg
 
5 varv med:
 
8-10 axelpress i kabel
10/10 sida till sida med medicinboll 7 kg
 
3 varv av:
 
10/10 utåtrotation i kabel
10/10 sidorotation i kabel (för mage)
 
3 x 10/10 sidoliggande höftlyft
 
Tror det var allt :)
 
 Lördag
 
Inne på Friskis men blev ingen träning för min egen del. Genomgång av diverse övningar med en kompis istället. Alldeles lagom aktivitet för dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0