Konditionsträningen går sakta men säkert framåt

Lördag
 
Vila. Promenad på ca 1 timme och triggerpunktbehandling för mina ben.
 
Söndag
 
3 x 500 m i Skiergen följt av 20 min cykling. Roligt att kunna lägga in lite konditionsträning på gymmet numera! Sedan min höft-knä-fotrehab och följande:
 
5 x 10 axelpress i kabel
 
5 x 10 ringrodd
 
3 x 10/10 sidoliggande höftlyft
 
Sit-ups på boll: 3 x 15-20
 
Diagonaler på boll: 3 x 15/15
 
Hängande ryggresning med vikt: 3 x 10
 
------------------
 
Imorgon bär det av norrut med jobbet så blir ingen träning mån-tis. Ska köra ganska mycket bil så får se hur knät kommer reagera på det, men om det nu har blivit bättre kommer det förhoppningsvis kännas OK. Har i alla fall bokat en XC60 denna gång så oavsett kan det nog vara värt det :)
 
Bild från förra vintern när jag besökte siten vi ska till på denna resa. Vet inte hur många gånger jag varit där totalt nu men många gånger är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0