Uttröttande jobbresa

Måndag - tisdag
 
Ingen träning. Iväg på en kort men intensiv resa med jobbet. 
 
På kontoret till kl 17 och åkte sen ut till Arlanda för att möta upp en konsult som skulle med och titta på en av våra siter. Landar i ett snöstormigt Luleå strax efter 20.40 för vidare färd mot Pajala. Vid biluthyrningsdisken fick jag reda på att de inte har någon XC60 med dubbdäck så blev en XC70 istället. Tycker dubbdäck är snudd på ett måste när man åker ikring på vintervägarna i norr. I alla fall om man ska våga köra på hyfsat. Första milen från Luleå bestod dock av halvt igendrivna vägar och ytterst dålig sikt så gick inte att köra särskilt fort. Kom fram till hotellet i Pajala runt midnatt i alla fall. 
 
Upp tidigt på morgonen för att åka ut på site. Omkringåkande på en skoter i några timmar och sedan bilresa tillbaka till Luleå. Framme i Luleå relativt tidigt men fanns inga flyg att ta så passade på att svänga förbi syster Sara och hjälpa till med lite storhandling av mat. Landade på Arlanda vid 21 (efter en mkt avslappnande flygresa med Norwegian, deras flygplan är verkligen så mycket bättre än SAS avseende det mesta) och hemma runt 22.30. Kort men intensiv resa som sagt. Men den tog ut sin rätt i trötthet, helt slut onsdag morgon/förmiddag så jobbade hemma till lunch. Och tröttheten har tyvärr suttit i hela veckan av någon anledning. 
 
Sammanfattningsvis så klarade iaf knät bilkörandet förvånansvärt bra. Min vänsterhand fick dock ta lite stryk under resans gång. Framförallt vid de tillfällen jag var tvungen och hjälpa till att slita loss skotern då min kollega kört in i träd (som han av någon anledning inte såg).
 
Riktigt rogivande med så mycket snö ikring. Var helt knäpptyst ute när skotern stängdes av. 
 
Min kollega efter att han kört in i ett träd som han "inte såg" pga snön. 
 
Onsdag
 
Hos min höft-knä-fot sjukgymnast. Gått fortsatt framåt med min rehab och de övningar jag fått så fick lite svårare varianter på samtliga. Samt att jag ska lägga till liggande benpress, ska köras med ett ben i taget, till min rehablista. Kul att det går framåt och det känns verkligen som att det är på rätt väg! Innan vi gick igenom övningarna värmde jag för övrigt upp med ca 10 min cykling.
 
Efter det bar det av till Friskis. Körde vidare med några av rehabövningarna som jag inte körde fullt ut hos sjukgymnasten samt följande:
 
Good mornings: 5 x 10 med 30 kg
 
Excentriska tåhäv: 3 x 20/20
 
Diverse knäböj med 12 kg kettlebell
 
Kålmasken: 5 x 5-7
 
Fällkniv med medicinboll: 5 x 10-15 med 6 kg
 
Sida till sida med vikt: 5 x 10/10 med 6 kg
 
Torsdag
 
Simkurs på morgonen. Fokus var på voltvändning men inledningsvis blev det 200 m bröstsim, 50 m frisim samt 2 x 25 m frisim med knutna nävar (intressant avseende flytförmågan). Sedan blev det voltvändningar för hela slanten. Gick sådär för mig, av någon anledning kan jag inte göra en kullerbytta i vattnet rakt. Snurrar runt jätteskevt. Så framöver ska jag försöka lägga in kullerbyttor i min vanliga simning bara för att försöka få in det på ett bra sätt.
 
 
Till Friskis för gyminstruktion och egen träning på kvällen.
 
Excentriska dragon flags: 5 x 5
 
Enkelhopp med hopprep: 5 x ca 100
 
Satt i bottenläget på en knäböj i ca 1 min mellan varje set hopprep.
 
Hopprep var kanske inte det smartaste jag kunde kört för min hand men var inga problem alls för knä och fot i alla fall!
 
Fredag
 
Var extremt nära att gå till Friskis för att cykla men kände mig trött i benen så valde att åka hem istället. Dumt att riskera knät. Dessutom sjukt trött. 
 
------------
 
Skönt med helg och avslutar jobbveckan med att se några avsnitt av The office, Modern Family och Two and a half men. Verkligen sjukt roliga och bra serier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0