Andermatt

Hållt mig till att ta det lugnt med träningen sedan jul, bortsett från lite skidåkning och promenerande men är man i Alperna (som jag varit senaste veckan) kan man ju inte gärna vara still! Blev även någon armbrytning, som tyvärr drog upp min axel, och några pull-ups utmaningar under vistelsen där. Men att räkna det som träning känns inte helt rätt. :) Sjukt fint i Andermatt i alla fall och kan lätt tänka mig att åka dit igen!
 
Vid kabinbanan upp mot Gemstock. Höjdskillnad på 1500 m mellan Andermatt och högsta punkten (ca 3000 möh) man kan åka utför från. Två kabinbanor krävs för att ta sig till dit.
 
Fin skidåkning och hade riktigt tur med vädret flera av dagarna!
 
Andermatt sett från sittliften vid Nätschen (andra skidområdet i Andermatt med lägre fallhöjd).
 
Vy åt ett annat håll från sittliften till Nätschen.
 
Europas högst belägna vindkraftpark (finns ett högre beläget vindkraftverk som byggdes rätt nyligen i Alperna) fanns i Andermatt vid deras skidområde Nätschen/Gutsch. 4 Enerconturbiner totalt. Och fler ska byggas till sommaren.
 
Fanns även fina längdskidspår. Optimal vasaloppsträning om man följer spåren genom dalen (ca 10 km).
 
Imorgon är det jobb som vanligt och första gympasset på två veckor. Kan inte påstå att jag känner mig särskilt utvilad efter ledigheten men efter allt kringresande denna jul och nyår hade jag nog inte kunnat förvänta mig annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0