Bålträning deluxe

Måndag
 
Var på gymmet i en och en halvtimme och körde endast stretch och rörlighet. Bra med sådana dagar ibland. Cyklade även ca 15 min.

På söndag kvällen körde jag i övrigt triggerpunktsbehandling så var lite öm i musklerna efter det. Men tror det är nyttigt att köra den behandlingen 1-2 ggr i veckan. 

Tisdag
 
Idag blev det fokus på bål i form av mängdträning i plankan. Inte optimalt att köra plankan om man ska köra tyndlyftning men det gör jag ju inte just nu, och hade ingen fantasi angående övningar så gick all in på det.
 
Stege i plankan: 5 min - 4 min - 3 min - 2 min - 1 min, varierade mellan 1 och 5 min vila mellan seten.
 
Sidoplankan 5 x 1 min på vardera sida, dvs totalt 10 min i sidoplankan.
 
Diagonaler på pilatesboll: 5 x 10/10
 
Trots avsaknaden av övningar som aktiverar handen har jag ont i min vänsterhand nu. Antar att det är något med underarmen som hänger ihop med det, stod ju x antal minuter med den spänd idag. Segt... Vad jag stör mig på den där armbrytningen, så sjukt onödig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0