Det är roligt med simning!

Torsdag
 
Simkurs på morgonen. Blev totalt:
 
200 m bröstsim
2 x 100 m frisim
14 x 25 m frisim
2 x 100 m frisim
 
Fick lära oss en "ny" benspark som är mer effektiv om man ska simma längre sträckor. Istället för att bara pendla med benen kör man en mer snärtig spark, och endast en spark per armtag. När man kör höger arm sparkar man vänster ben och tvärtom för andra sidan. Fick till rikigt bra flyt med den sparken och kändes betydligt bättre överlag!
 
Fredag - Söndag
 
Vila (var i Göteborg).
 
Måndag
 
Hade först en gyminstruktion då jag fick flytta den jag hade inbokad i torsdags till måndagen istället pga Gbg-resan. Efter det blev det rehab och lite bål.
 
Uppvärmning med 16 min cykling och sedan min höft-knä-fotrehab. Efter det provade jag lite dragövningar, ringrodd och pull-ups, men kändes så där för handen så la ner det. Körde 4 x 5 av excentriska dragon flags istället och det känns rejält i magen idag. Verkligen en superbra övning! 
 
Tisdag
 
Planen var vila, pga begränsat antal möjliga övningar att köra på gymmet idag, men blev ett sent simpass i Åkeshovs simhall istället.
 
150 m frisim
2 x 100 m med plattor
2 x 25 m benspark med flytbräda
4 x 50 m med plattor
2 x 25 m benspark med flytbräda
2 x 50 m frisim
 
Hade gärna simmat mer men tog det lugnt pga handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0