Norröna

Lördag
 
Vila. Ville träna men visste inte riktigt vad jag skulle ta mig för med handen så blev en vilodag.
 
Söndag
 
Träning på Friskis City. Uppvärmning med 14 min cykling och sedan diverse stretch och rörlighet. 
 
Fokus idag blev på min höft-knä-fotrehab och den kändes riktigt bra. Knät har överlag känts väldigt bra på senaste vilket är skoj. Körde även 20-30 knäböj med en medicinboll vilket kändes bra i både höft, knä och fot. Framsteg! 
 
I övrigt blev det följande:
 
Good mornings: 3 x 15 med 20 kg skivstång
 
Excentrisk tåhäv: 3 x 15/15
 
Sidoliggande höftlyft: 3 x 15/15
 
Sit-ups på boll: 5 x 15-20
 
Diagonaler på boll 3 x 10/10
 
Hade gärna kört några press- eller dragövningar men måste verkligen låta handen vila nu. Får se om jag kan hitta på några roliga övningar till imorgon som fungerar bra att köra på gymmet. Kanske får ge mig på några maskiner eller dylikt, men det är bättre än inget iaf.
 
 
Trivs mycket bra med att ha min Houdini och Norröna jacka nu när det är så pass kallt ute. Inför att jag köpte min Norröna jacka funderade jag en hel del på om jag skulle köpa skal eller inte. Nu blev det deras Lofoten primaloft som är en tvålagers jacka och som därmed inte är en året runt jacka, vilket är en nackdel. Samtidigt är jag väldigt nöjd med min primaloft då den fungerar utmärkt som överdragsjacka och tar lite plats om den ska ned i en ryggsäck när man ex ska åka längdskidor. Och den går även bra att ha som vinterjacka utan varma lager under. Till nästa säsong blir det dock inköp av en bra skaljacka, så är man bra utrustad året runt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0