Simning, press och bål

Fredag
 
Vila. Planen var träning men precis innan jag lämnade jobbet tog min energi totalt slut så valde att åka hem istället.
 
Lördag
 
Simning i Åkeshovs simhall. Totalt 600 m frisim uppdelat på 25 m och 50 m sträckor. Stör mig på att jag inte tog med mig flytbrädan, hade varit perfekt att lägga in lite bensparkar i passet. Ganska kort pass men kändes att jag inte simmat på länge så nöjde mig med det.
 
Söndag
 
Träning på Friskis City. Uppvärmning med 12 min cykling följt av 3 rundor med 5 "vandra fram och tillbaka ur superplankan" och 8 kålmaskar. 
 
Bänkpress: 5 x 5 med 40 kg, 10 x 30 kg som uppvärmning. Kändes oväntat lätt men ville inte gå tyngre och riskera högeraxeln.
 
Dips: 2 x 5, känningar i axeln under andra setet så gav mig där.
 
Axelpress i kabel: 5 x 8. Att jag inte kört denna övning tidigare. Provade först med militärpress men kände att min vänsterhand tog för mkt stryk av det så funderade ut en motsvarande övning, dvs axelpress i kabel. Kändes riktigt bra och tror den kommer vara nyttig för mig att köra framöver.
 
Armhävningar på knogarna: 10-9-8-7-6-6-4-3-2-1
 
Excentrisk dragon flag: 3 x 5
 
Sidoliggande höftlyft: 5 x 10/10
 
Strikta toes to bar: 2 x 5. Lyckades trycka upp fötterna riktigt högt mot taket i mina första repetitioner vilket var skoj. Har kommit fram till att jag ska försöka klara av en front lever någon gång i framtiden och då är den styrkan bra att ha, minst sagt.
 
---------------------
 
Imorgon blir det dragfokus. Hoppas kroppen känns bra så jag kan köra på ordentligt. Ska nämligen iväg med jobbet tis-ons (Gällivare) och kommer inte ha möjlighet att träna då tyvärr. Visserligen ganska bra tajming med min Fysioetanabehandling som jag har inbokad tisdag morgon, brukar inte få träna efteråt då ändå.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0