Strikta muscle-ups och overhead squats!

Måndag
 
Vila. 
 
Tisdag
 
Först hos min höft-knä-fotsjukgymnast för genomgång av mina rehabövningar och därefter träning på Friskis City. 
 
Enbenspress: 3 x 10/10, +5 kg jämfört med senast. Dock sjukt stel i vristerna så fick inte till jättebra djup.
 
Enbensknäböj i funkband: 4 x 10/10
 
Overhead squats: 8-8-8-8, 20-20-25-25 kg. Första gången på typ två år och kändes över förväntan!
 
Strikta muscle-ups: 1-1, kul att köra det igen! Dock riktigt brett mellan ringarna på Friskis så kändes onödigt tungt.
 
Kippade HSPU: 4 x 5-6 utspridda över träningspasset.
 
Strikta pull-ups: 10-5-3, tvärdog efter mina första 10.
 
Kippade pullups: 3 x 5
 
Excentriska dragon flags: 5-4-3
 
Några militärpress på 20 och 30 kg men kändes sådär i högeraxeln (säkert efter muscle-upsen) så la ner det.
 
Filmer nedan från min andra muscle-up och från OHS på 25 kg.
 
Muscle-up.
 
OHS.
 
Onsdag
 
AW efter jobbet men blev kort så tog mig ut på en lång promenad när jag kom hem. Var ute i ca 1,5 h (9 km) och testade även på att springa lite, men blev max 5 min. Kändes riktigt bra men straffade sig då jag kände av knät lite efteråt, ganska kuperat där jag sprang smart nog...
 
Torsdag
 
Alldeles för mkt träningsvärk så blev vila i skadeförebyggande syfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0