Blåsigt värre!

Onsdag
 
Vila. Vaknade upp med nackspärr och var allmänt seg i kroppen så vilodag kändes rätt.
 
Var hos min sjukgymnast på Odenplan för att diskutera min hand lite. Han trodde det kunde ta ytterligare 2-3 månader innan handen var bra. Under förutsättning att jag INTE drar upp det hela tiden. Men han visade två olika tejpningar jag kan göra för att stödja upp handen när jag tränar. En som jag ska börja köra varje gång jag är på gymmet och en som är lämplig om jag vill köra övningar som kräver supinerat grepp. Inte helt lätt att tejpa bra men övning ger ju färdighet så det kommer väl!
 
Torsdag
 
Ingen simträning pga sportlov. Var och fick en magnetröntgen av handen på morgonen istället. Min husläkare som fixat tid till det sen några veckor tillbaka. Nu vet jag mer än då angående min handskada men att få ett till utlåtande baserat på resultatet från en MR är nog bara bra. Så får ta mig till läkaren för att höra resultatet i nästa vecka eller veckan där på. Sannolikt kommer dock röntgenläkaren se samma sak som sjukgymnasten som undersökte handen med ultraljud gjorde.
 
På kvällen gyminstruktion och egen träning. Blev fokus på min höft-knä-fotrehab. Märker att jag blivit starkare, övningarna blir jobbigare och jobbigare att köra då jag kan göra dem mer utmanande nu än tidigare. Efter rehaben körde jag även 5 x 15 knäböj med 10 kg medicinboll framför mig, Kändes riktigt upprätt och bra men finns såklart fortssatt mycket att önska avseende rörligheten i mina vrister.
 
Knäböj från i somras. Ser bättre ut nu iaf, eller känslan är att det ser bättre ut iaf :) Kanske dags att få mina knäböj på film snart för lite analys.
 
Fredag
 
Vila. Resa hem till Valdemarsvik. Hade en ambition om att åka och träna innan jobbet men som vanligt stannade det vid att vara just en ambition. Träna innan jobbet är inte min grej, blir för tidigt.
 
Lördag
 
Långpromenad med syster Emmas hund Bella på förmiddagen. Även en ytterligare promenad alldeles nyss då det börjat blåsa massa ute. Tycker om att vara ute och gå när det blåser, är uppfriskande!
 
Bella uppe i Lima för några somrar sen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0