Skön kvällsträning på utegymmet!

Tisdag
 
Vila. Hade planerat ben men kände av höger knä och utsida lår lite så tog det säkra före det osäkra och flyttade fram passet till onsdagen istället.
 
Onsdag
 
Uppvärmning cykling ca 10 min. Höft-knä-fotrehab. 
 
Raka marklyft: 5 x 8 med 45 kg
 
Stångrodd: 5 x 5 med 50 kg
 
Backflyes: 3 x 10
 
Torsdag
 
Rörlighet, muscle-snatch och armhävningar som uppvärmning.
 
Bottoms up kb-press: 5-5-5-5-5, 10-12-14-14-14 kg
 
Bänkpress: 1 x 5 med 40 kg och 5 x 5 med 45 kg 
 
Enarmsrodd med hantel: 5-5-5-5-5-5-5, 16-20-24-24-22-22-22 kg
 
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 8/8
 
Djupa armhävningar: 3 x 10
 
Benlyft på bänk: 3 x 10
 
Fällkniv och sida till sida med medicinboll (8kg), sit-ups till V-sit m.fl. bålövningar.
 
Fredag
 
Vila. Diverse promenerande och cyklande.
 
Lördag
 
Först lite hemträning med L-sit på knogarna: 3 x 10 sek och tabata i armhävningar. Blev 10 armhävningar per set förutom sista som blev 9, med andra ord totalt 79 armhävningar totalt. Sedan promenad till Grimsta utegym.
 
Pull-ups: 5 x 5, 60 sek vila mellan seten. Sjukt tjockt och hålla i räcket så blev tyngre än väntat.
 
L-sit på dipsställing: 3 x 15 sek
 
Dips: 3 x 10, brett grepp men kändes riktigt bra i högeraxeln!
 
På vägen hem blev det även lätt (men mycket kort) löpning. I augusti ska mitt företag ställa upp med några lag i Bellmanstafetten och skulle hemskt gärna vilja vara med. Så hoppas kroppen tillåter mig komma igång med lite löpning så jag åtminstone kan ställa upp i laget med lägst ambitionsnivå :)
 
Hänger vid dipsställningen mellan mina set. Pull-upsräckena i bakgrunden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0