Tristess!

Har så fruktansvärt lite att göra så jag tar mig för att göra något väldigt många andra verkar ägna sig åt, att blogga! Så varav denna tristess som gör att jag helt osökt startar en egen blogg! Jo...

Är ganska nyinflyttad i Kalmar (ca 2 veckor sedan) och flyttade hit pga jobb. Utexamnierades som meteorolog vid Uppsala Universitet den  6 juni och det är som meteorolog, eller kanske som företaget kallar det - vindenergianalytiker, jag nu är anställd sedan två veckor tillbaka. Och jag har inte haft turen att få jobb i själva Kalmar utan av någon anledning är företagets kontor, för vilka jag jobbar, beläget i Mörbylånga på Öland. En ort med ca 2000 (?) invånare i själva huvudorten och vars medelålder är långt över min egen. Kan ju tyckas att det vore praktiskt att bo på samma ort som där man jobbar men i det här fallet kändes det som en självklarhet att jag INTE skulle bosätta mig där. Har innan min tid i Uppsala (vilken jag för övrigt tyckte var en för liten stad) bott i Göteborg i några år, en stad jag kom att älska och som jag tycker är en alldeles lagom stor stad! Därför var det ett stort beslut att flytta ner till Kalmar med sina relativt få invånare.

Jobbar kontorstider och är alltså ledig på helgerna. Har idag tränat, shoppat, städat, surfat på internet och har nu så totalt tråkigt så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Eller det vet jag ju nu iaf... Inväntar EM-finalen i fotboll men återstår ännu två timmar, suck!

Om nu någon skulle undra över mitt bloggnamn är det något som min yngsta syster Sara (har tre systrar) så fyndigt har kommit på. Kommer inte ihåg när men tydligen är jag "hård som sten", kan bero på min oerhört vältränade kropp kanske =) Självgod någon?! Förra sommaren fick jag faktiskt med mig Sara att träna med mig hela sommaren och det gav faktiskt resultat på henne, kunde se lite muskler här och var! Påkom henne även med att stå och spänna sig framför spegeln lite då och då! =D

Träning är en stor del av vardagen för mig, älskar att träna! Ganska nödvändigt också då jag även älskar godis och mat! =)  Träning är något som jag nog mest kommer ha bloggen till, en sorts dagbok för mig själv för att ha lite mer koll på min träning.

Nu ska jag iaf ta mig i kragen och läsa lite i manualen till det datorprogram jag i princip dagligen kommer i kontakt med på jobbet, WindPRO. Finns mycket att lära så här på ett nytt jobb! Och ja, det har med vind att göra, jobbar nämligen med vindkraft. Lär säkerligen dyka upp en del om det i mitt bloggande! 

Ha det så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0