Längdskidor för första gången i år!

Var halvdag på jobbet i dag så Per, min jobbkollega, och jag bestämde oss för att ge oss ut en sväng med längdskidorna. Toppenväder ute verkligen!

Första problemet kom när jag insåg att jag inte hade vallat mina nyinköpta skidor. Har köpt tejp för fästvalla som tydligen ska vara lättanvänd men då vallan ska sitta ett tag innan man ger sig ut i spåret valde jag att skippa valla helt. Var dessutom osäker på om min stavlängd var rätt och skulle gärna velat lite till angående om jag skulle lämna tillbaka dem eller inte men men, nu hade jag nästan inget annat val än att använda dem!

Började åka på Stensö, fanns inga direkta spår men i början var det ganska gott om snö. Efterhand blev det dock ganska stenigt så vi beslutade oss efter någon/några kilometer att åka till ett annat spår som en motionär sa att hade mycket finare spår. Först efter att ha sprungit en bit med skidor och stavar under armen för att hålla oss varma tills vi kom till bilen, Pers briljanta idé! =)

Vi begav oss således till Värsnäs där det inte heller fanns några riktiga spår men de var betydligt bättre och gick över en golfbana så risken för sten som repade upp skidorna var i alla fall mindre. Åkte några kilometer och åkte sedan hem.

Kan kort sammanfatta upplevelsen att åka helt vallnikngsfritt med att det inte är något jag vill göra om! Är i övrigt nöjd med mina skidor, pjäxor och stavar som allt är nyinköpt inför stafettvasan! Lite bilder följer på min utrustning. =)


Mina Salomon pjäxor

Salomon Vitane 7 pjäxor.

Fischer SCS Classic skidor och Swix CT5 stavar.

Fischer SCS Classic skidor och Swix CT5 stavar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0